Tack för visat intresse. Tjänsten är tillsatt.
Vi söker nu dig som vill bli vår nya inköpare.
Denna tjänst kommer att direktrekryteras genom Montico HR Partner.
Arbetsbeskrivning
Som inköpsansvarig är du en viktig del av vår organisation. Du rapporterar direkt till försäljningschefen, och har dina närmsta kollegor inom säljkåren och produktionsplaneringen.
Din roll kommer att vara väldigt varierad, där du växlar mellan operativt och strategiskt inköpsarbete.
Dina arbetsuppgifter innefattar såväl hantering av rutinordrar, som förändringsarbete med att utveckla organisationens inköpsprocesser.
Utöver detta så innefattar rollen;
- Verkställa köp enligt plan och säkra leveranser
- Inköp av emballage, färg, oblat, etiketter, etc
- Förhandlingar med leverantörer
- Uppsökande av nya leverantörer
- Systemvård; dokumentation, saldokontroller, uppdateringar
- Informera, samordna och utbilda personal kring inköpsrutiner
- Deltagande i projekt
- Deltagande i besök hos leverantörer och kunder.
Din profil
Vi söker nu dig som har erfarenhet av operativt och/eller strategiskt inköpsarbete, gärna i kombination med relevant utbildning.
Dina kunskaper i svenska och engelska är goda, och du har körkort och tillgång till bil.
Vidare vill vi att du;
- Har en stark administrativ förmåga
- Är snabb på tangenterna med mycket goda datorkunskaper
- Är tekniskt intresserad och lättlärd
- Meriterande med kunskap i Monitor
Som person är du analytisk, affärsintresserad och en nyfiken glädjespridare. Du drivs av siffror och tydliga mål och är en naturlig problemlösare. Du gillar ordning och reda och kan fungera i ett högt arbetstempo. Med ett strukturerat arbetssätt och en engagerad personlighet bidrar du starkt till ditt teams prestation.
Sista ansökningsdatum är den 3 februari, men då vi gör löpande urval tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt.
Kontaktperson(er)
Matilda Winninge
0372-75 99 52
matilda.winninge@montico.se
Länk till ansökan (NOTERA ATT MONTICO SKÖTER REKRYTERINGEN I DENNA TJÄNSTEN).